Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Tidsskriftside: topplogo

Nordic Journal of Education and Practice

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 13 Nr 1 (2019)

Publisert: 2019-09-15

Leder

  • Leder
    Marit Honerød Hoveid
    1-4
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Forskningsartikler

  • Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon
    Irina Ivashenko Amdal, Marit Ulvik
    5-24
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Ny som kroppsøvingslærer – hvordan oppleves det første året i yrket?
    Ingrid Birkelund, Per Midthaugen
    25-43
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Exploring initial collaboration in an intervention: Creating a meeting place between educational research and educational practice
    Agnieszka B. Jarvoll
    44-61
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Utdanningsreformer og voksnes læring. Gap mellom intensjoner og resultater når ideologi og politikk fyller kunnskapshullene
    Christin Tønseth
    62-82
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Perspektiv på matematisk modellering i Kunnskapsløftet og Fagfornyinga
    Ingeborg Katrin Lid Berget, Oda Heidi Bolstad
    83-97
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Læreres opplevelse av muligheter i skole-hjem-samarbeidet
    Randi Faugstad , Eirik Sørnes Jenssen
    98-110
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Professional orality as a special field of knowledge in teacher education – a position paper
    Anna-Lena Østern, Kristin Solli Schøien
    111-132
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Fra ensomme svaler til fugler i flokk – skolebaserte praksisplaner som redskap i utvikling av felles forståelse i praksisskolen
    Janne Fauskanger, Brit Hanssen , Nina Helgevold
    133-146
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis er rettet mot utdanningsfeltet i grunnopplæringen og innenfor profesjonsutdanninger. Forholdet mellom utdanning og praksis vektlegges, og tidsskriftet søker å fremme utdanningsrelatert forskning.

Les mer

Send inn artikkel

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
Mest lest siste måned
  • Aksjonslæring som grunnlag for utvikling av lærerstudenters U-kompetanse i FoU-oppgaven
    126
  • Lokalt læreplanarbeid med fagfornyelsen
    113
  • Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
    89
  • Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling – en systematisk forskningsgjennomgang (2005–2020)
    88
  • «Alle kan ikke være gud, alle sammen»? Dialogisk potensial i elevspørsmål og lærers respons
    74

Følg oss

  • Twitter
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. Ansvarlige redaktør: Henning Fjørtoft. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk