Leder: Praksisforskningens mange dimensjoner
Sammendrag
Praksisforskeren David Nicolini (2013) påpeker at det er en dramatisk vekst i analyser som bruker begreper som praksis, interaksjon, aktivitet og performativitet. Han mener at det ikke finnes en enhetlig teori om praksis, men at vi snarere må forholde oss til et perspektivmangfold. Artiklene i dette nummeret av Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis reflekterer dette mangfoldet.
Publisert
Hvordan sitere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett (c) 2022 Henning Fjørtoft, Marit H. Hoveid, Sultana Al Norozi, Ole Enge

Dette verket er lisensiert under en Navngivelse 4.0 Internasjonal-lisens.
Forfattere som sender inn bidrag til Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis beholder opphavsretten til artikkelen sin, men samtykker i å publisere den under betingelsene i Creative Commons-lisensen CC BY 4.0.