Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##

Nordic Journal of Education and Practice

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 16 Nr. 1 (2022)

Vol 16 Nr. 1 (2022)

Publisert: 2022-02-16

Leder

  • Leder: Praksisforskningens mange dimensjoner
    Henning Fjørtoft, Marit H. Hoveid, Sultana Al Norozi, Ole Enge
    119-121
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

Forskningsartikler

  • Aksjonslæring som grunnlag for utvikling av lærerstudenters U-kompetanse i FoU-oppgaven
    Yngve Antonsen, Odd Arne Thunberg, Svein-Erik Andreassen
    1-21
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Musikkvideo som likeverdsskapende thirdspace i et a/r/tografiskt grunnskoleprosjekt
    Audun Mollan Kristoffersen, Simon Bergeton Nylund, Odd Egil Sumstad, Christer Løkås Hindkjær
    22-39
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Lokalt læreplanarbeid med fagfornyelsen
    Kristin Støren
    40-58
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Att förstå sexuella trakasserier – tre förklaringsmodeller och deras pedagogiska implikationer
    Liselotte Eek-Karlsson, Maria Hedlin, Ragnar Olsson
    59-73
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • «Alle kan ikke være gud, alle sammen»? Dialogisk potensial i elevspørsmål og lærers respons
    Johanne Ur Sæbø
    74-100
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Gården som arena for tilpasset opplæring: Erfaringer med gård–skole-tilbud i et inkluderingsperspektiv
    Siv Merete Kjenes Arnesen, Andreas Reier Jensen, Grete Grindal Patil, Bente Berget
    101-118
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

about

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis er rettet mot utdanningsfeltet i grunnopplæringen og innenfor profesjonsutdanninger. Forholdet mellom utdanning og praksis vektlegges, og tidsskriftet søker å fremme utdanningsrelatert forskning.

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål
Mest lest siste måned
  • Det merkes i kroppen at det «koker i hodet». Lærerstudenters refleksjoner fra møter med elever i egen praksisundervisning
    235
  • Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
    148
  • Gården som arena for tilpasset opplæring: Erfaringer med gård–skole-tilbud i et inkluderingsperspektiv
    125
  • Ett gemensamt fokus: Att bygga kulturer för samverkan mellan förskoleklass, fritidshem och grundskola
    125
  • Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling – en systematisk forskningsgjennomgang (2005–2020)
    111

follow

Følg oss

  • Twitter
Nøkkelord
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. Ansvarlige redaktør: Henning Fjørtoft. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk