Ei forskingsbasert grunnskulelærarutdanning

Forfattere

  • Magne Rogne Universitetet i Stavanger, Det humanistiske fakultet
  • Elaine Munthe Universitetet i Stavanger, Det humanistiske fakultet
DOI: https://doi.org/10.23865/fou.v11.1779

Sammendrag

Merk: Denne artikkelen ble publisert i tidsskriftet FOU i praksis. Tidsskriftet skiftet navn til Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis i september 2019.

I artikkelen blir utviklinga av forskingsbasering i grunnskulelærarutdanningane analysert. Utdanningane blir undersøkte frå to vinklar ‒ med analysar av norm- tekstar (rammeplanar og retningslinjer) på den eine sida og spørjeundersøkingar av studentar, lærarutdannarar og praksislærarar på den andre. Teoretisk tek artikkelen utgangspunkt i ei forståing av forskingsbasering skildra som ein modell med to aksar ‒ ein som går frå fokus på innhald til prosessar og problemorientering, og ein som går frå fokus på lærarutdannarar, med studentar som tilhøyrarar, til studentar som deltakarar i forskinga. I drøftinga blir normtekstane sett opp mot svara i spørjeundersøkingane, og resultata blir samanstilte med modellen. Artikkelen prøver avslutningsvis å peike kva som verkar å vere oppnådd når det gjeld forskingsbasering av grunnskulelærarutdanningane, og kvar utfordringane ligg framover.

Sitér: Rogne, M. og Munthe, E. (2017). Ei forskingsbasert grunnskulelærarutdanning. Tidsskriftet FoU i Praksis, 11(1), 63–83.

English abstract

English title: A research based teacher education for the elementary and lower secondary years.

In this article, we take a closer look at the development of a research based initial teacher education. This is approached from two perspectives: an analysis of framework plans and regulations that govern the educational programs, and an analysis of questionnaire responses from preservice teachers, teacher educators on campus and mentor teachers in partner schools. Research based education is discussed with reference to a model with two axes: one that runs from a focus on content to a focus on processes and inquiry, and the other going from a focus on the teacher educators to a focus on preservice teachers’ participation in research. In the discussion, the regulatory texts are discussed in relation to questionnaire responses, and both are regarded in relation to the theoretical model. Finally, the article points at what appears to have been achieved concerning research in teacher education, and where challenges lie ahead.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Hvordan sitere

Rogne, M., & Munthe, E. (2017). Ei forskingsbasert grunnskulelærarutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 11(1), 63–83. https://doi.org/10.23865/fou.v11.1779

Utgave

Seksjon

Forskningsartikler

Nøkkelord:

forskingsbasering, grunnskulelærarutdanning, normtekstar, lærarutdannarar, studentar, praksislærar, research based, teacher education, regulations, teacher educator, preservice teachers, mentor teachers