Leder

Forfattere

  • Marit Honerød Hoveid NTNU
  • Carla Chinga-Ramirez NTNU
  • Ole Enge NTNU
  • Henning Fjørtoft NTNU
  • Jan Arvid Haugan NTNU
  • Torunn Klemp NTNU
  • Vivi Nilssen NTNU
  • May Britt Postholm NTNU
  • Ela Sjølie NTNU
  • Christin Tønseth NTNU
DOI: https://doi.org/10.23865/fou.v12.1848

Sammendrag

Merk: Denne artikkelen ble publisert i tidsskriftet FOU i praksis. Tidsskriftet skiftet navn til Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis i september 2019.

Utdanningene i Norge er i endring. Barnehagen fikk nye rammeplaner i fjor, og i 2013 ble førskolelærerutdanningen endret til en barnehagelæreutdanning. Det innebar store endringer i læreplanen eller det som kalles «Rammeplan for barnehagelærerutdanningen». Følgeforskningsgruppen for Barnehagelærerutdanningen (BLU) viser at mange ennå strever med å finne ut hvordan en i praksis skal drive utdanningen innenfor de tverrfaglige fagområdene. I grunnopplæringen er det fastsatt en ny, overordnet del i læreplanverket – hvordan den skal tolkes, strever mange ute i de enkelte kommunene med. Hvordan skal en legge til rette for dybdelæring? Og hva betyr nå egentlig det?

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Hvordan sitere

Hoveid, M. H., Chinga-Ramirez, C., Enge, O., Fjørtoft, H., Haugan, J. A., Klemp, T., … Tønseth, C. (2018). Leder. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 12(3), 3–5. https://doi.org/10.23865/fou.v12.1848