Leder
Sammendrag
Merk: Denne artikkelen ble publisert i tidsskriftet FOU i praksis. Tidsskriftet skiftet navn til Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis i september 2019.
Utdanningene i Norge er i endring. Barnehagen fikk nye rammeplaner i fjor, og i 2013 ble førskolelærerutdanningen endret til en barnehagelæreutdanning. Det innebar store endringer i læreplanen eller det som kalles «Rammeplan for barnehagelærerutdanningen». Følgeforskningsgruppen for Barnehagelærerutdanningen (BLU) viser at mange ennå strever med å finne ut hvordan en i praksis skal drive utdanningen innenfor de tverrfaglige fagområdene. I grunnopplæringen er det fastsatt en ny, overordnet del i læreplanverket – hvordan den skal tolkes, strever mange ute i de enkelte kommunene med. Hvordan skal en legge til rette for dybdelæring? Og hva betyr nå egentlig det?
Fulltekst
Hvordan sitere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett (c) 2018 Marit Honerød Hoveid, Carla Chinga-Ramirez, Ole Enge, Henning Fjørtoft, Jan Arvid Haugan, Torunn Klemp, Vivi Nilssen, May Britt Postholm, Ela Sjølie, Christin Tønseth
Dette verket er lisensiert under en Navngivelse-IkkeKommersiell 4.0 Internasjonal-lisens.