Leder

Forfattere

  • Kari Emilsen Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
  • Ole Enge Norges teknisknaturvitenskapelige universitet (NTNU)
  • Jesper Aagaard Petersen Norges teknisknaturvitenskapelige universitet (NTNU)
  • Anita Valenta Norges teknisknaturvitenskapelige universitet (NTNU)
  • Kitt Lyngsnes Nord universitet
DOI: https://doi.org/10.23865/up.v14.2088

Sammendrag

Konferansen «FoU i praksis – Politikk og kunnskap i norsk lærerutdanning» ble arrangert høsten 2018 og var et samarbeid mellom NTNU, Nord universitet og DMMH (Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning). Konferansen tok sikte på å presentere aktuell forskning innen hele spennet av lærerutdanning, med norsk lærerutdanningspolitikk og ny forskning innen utdanning i hovedfokus. Blant temaene var refleksjoner over endringer i norsk utdanningspolitikk, og mer spesifikt hvordan det kan være en utfordring for lærere å tenke og jobbe vitenskapelig. Videre ble det diskutert hvordan vi utfordrer dikotomien praksis og teori på et vitenskapelig grunnlag.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Publisert

2020-01-27

Hvordan sitere

Emilsen, K., Enge, O., Petersen, J. A., Valenta, A., & Lyngsnes, K. (2020). Leder. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 14(1), 1–4. https://doi.org/10.23865/up.v14.2088