Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##

Nordic Journal of Education and Practice

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 16 Nr. 2 (2022)

Vol 16 Nr. 2 (2022)

Publisert: 2022-11-03

Forskningsartikler

  • Kommunikasjonsmønster under arbeid med matematisk resonnering
    Elisabeth Larsdatter Bakke Skott, Anita Valenta
    61-82
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Det merkes i kroppen at det «koker i hodet». Lærerstudenters refleksjoner fra møter med elever i egen praksisundervisning
    Trine Ørbæk, Gunn Engelsrud
    41-60
    • HTML
    • PDF
    • XML
    • EPUB
  • Unngåelse som mestringsarbeid. En kvalitativ studie av jenters håndtering av sosiale utfordringer i skolen
    Janne Lund, Ole Jacob Madsen, Siri Håvås Haugland, Anders Johan Wickstrøm Andersen
    83-101
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Veiledning som lederstøtte i skoleutvikling: den utfordrende oppstarten
    Lena Abrahamsen, Marit Aas
    102-117
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Ett gemensamt fokus: Att bygga kulturer för samverkan mellan förskoleklass, fritidshem och grundskola
    Lina Lago, Helene Elvstrand, Britta Antesten, Johanna Källman, Emma Rydell, Kim Vall, Ann-Sofie Waldeck
    22-40
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Hjemmeskole på barnetrinnet under covid-19- pandemien. Norske elevers og læreres beskrivelser av et endret praksisfellesskap
    Ingvill Krogstad Svanes, Emilia Andersson-Bakken, Tuva Bjørkvold
    1-21
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

about

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis er rettet mot utdanningsfeltet i grunnopplæringen og innenfor profesjonsutdanninger. Forholdet mellom utdanning og praksis vektlegges, og tidsskriftet søker å fremme utdanningsrelatert forskning.

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

doaj

Mest lest siste måned
  • Kortere utenlandsopphold for barnehagelærerstudenter – nye veier for profesjonsdanning?
    194
  • Det emosjonelle interkulturelle møtet
    189
  • Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon
    166
  • En sakte forvandling. En kvalitativ studie av elevers erfaringer med å lære om psykisk helse i skolen
    161
  • Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
    129

follow

Følg oss

  • Twitter
Nøkkelord
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. Ansvarlige redaktør: Henning Fjørtoft. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk