Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Tidsskriftside: topplogo

Nordic Journal of Education and Practice

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 15 Nr 3 (2021)

Publisert: 2021-12-15

Forskningsartikler

  • Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling – en systematisk forskningsgjennomgang (2005–2020)
    Yvonne Sørensen, Kristin Emilie W. Bjørndal
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Praksisopplæringens oppfattende og erfarte formål sett fra ulike aktørperspektiv
    Marit Ulvik, Liv Eide, Ingrid Helleve, Edel Karin Kvam
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Universitetsfaget Begynneropplæring slik videreutdanningsstudenter framstiller det
    Tuva Bjørkvold, Annbjørg Håøy, Gerd Ånestad
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Genre shift in disseminating knowledge: Student teachers’ experiences of communicating their master’s theses as popular science
    John Henriksson, Gunilla Eklund, Jessica Aspfors
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis er rettet mot utdanningsfeltet i grunnopplæringen og innenfor profesjonsutdanninger. Forholdet mellom utdanning og praksis vektlegges, og tidsskriftet søker å fremme utdanningsrelatert forskning.

Les mer

Send inn artikkel

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
Mest lest siste måned
  • Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
    348
  • En sakte forvandling. En kvalitativ studie av elevers erfaringer med å lære om psykisk helse i skolen
    256
  • Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon
    167
  • Lokalt læreplanarbeid med fagfornyelsen
    143
  • Fair play i kroppsøving – styringsreiskap eller danning?
    132

Følg oss

  • Twitter
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. Ansvarlige redaktør: Marit Honerød Hoveid. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk