Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Tidsskriftside: topplogo

Nordic Journal of Education and Practice

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 14 Nr 3 (2020)

Publisert: 2020-10-07

Forskningsartikler

  • Lærere i nye roller som oversettere: Hvilket handlingsrom har de for utvikling?
    Eli Moksnes Furu, Siw Skrøvset, Åse Slettbakk
    1-16
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Posisjonering i kunnskapsrelasjoner: En kasusstudie om FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen
    Rigmor Olsen
    17-38
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Fremtidens kompetansebehov i frisørfaget. Sammenheng mellom nasjonale føringer og frisørbransjens uttrykte kompetansebehov
    Åse Nedrebø Bruvik, Grete Haaland
    39-57
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå – muligheter og utfordringer
    Jorunn Spord Borgen, Knut Løndal, Kjersti Mordal Moen, Erik Aasland, Idar Kristian Lyngstad
    58-79
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis er rettet mot utdanningsfeltet i grunnopplæringen og innenfor profesjonsutdanninger. Forholdet mellom utdanning og praksis vektlegges, og tidsskriftet søker å fremme utdanningsrelatert forskning.

Les mer

Send inn artikkel

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
Mest lest siste måned
  • Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
    383
  • En sakte forvandling. En kvalitativ studie av elevers erfaringer med å lære om psykisk helse i skolen
    71
  • Å styrke fysisk aktiv lek i barnehagen – evaluering av et intervensjonsdesign basert på en høy grad av personaldeltagelse
    47
  • Læreres opplevelse av muligheter i skole-hjem-samarbeidet
    45
  • Forståelser av og begrunnelser for barnelitteratur. En studie av litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning
    42

Følg oss

  • Twitter
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. Ansvarlige redaktør: Marit Honerød Hoveid. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk