Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Tidsskriftside: topplogo

Nordic Journal of Education and Practice

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Formål og tematikk
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 14 Nr 2 (2020)

Publisert: 2020-03-17

Leder

  • Leder
    Marit Honerød Hoveid
    140-146
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Forskningsartikler

  • Profesjonsveileder og barnehagelærerutdanner: et profesjonsdannende og etisk anliggende
    Jostein Paulgård Østmoen, Lise Juritsen, Terese Wilhelmsen, Berit Oddrunn Sletten
    1-19
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Hvordan kommer lærerens støtte for læring til uttrykk gjennom klasseromssamtalen
    Eirik S. Jenssen, Ingrid Fossøy, Marit Irene Uglum
    20-37
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • The selection of informants in kindergarten research in Norway: A critical review
    Liv Ingrid Aske Håberg, Kjartan Leer-Salvesen
    38-61
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers
    Anke Zondag, Annelise Brox Larsen, Tale Margrethe Guldal, Roland van den Tillaar
    82-102
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Forståelser av og begrunnelser for barnelitteratur. En studie av litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning
    Therese Garshol Syversen, Gunhild Tomter Alstad
    62-81
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Nyutdannede grunnskolelæreres faglige fordypning og masteroppgave – relevant for skolen?
    Yngve Antonsen, Rachel Jakhelln, Kristin Emilie Willumsen Bjørndal
    103-121
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • En sakte forvandling. En kvalitativ studie av elevers erfaringer med å lære om psykisk helse i skolen
    Anne Torhild Klomsten, Marit Uthus
    122-139
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis er rettet mot utdanningsfeltet i grunnopplæringen og innenfor profesjonsutdanninger. Forholdet mellom utdanning og praksis vektlegges, og tidsskriftet søker å fremme utdanningsrelatert forskning.

Les mer

Send inn artikkel

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
Mest lest siste måned
  • Pedagogiske ledere og godt faglig skjønn
    222
  • En sakte forvandling. En kvalitativ studie av elevers erfaringer med å lære om psykisk helse i skolen
    142
  • Studenter og underviseres forventning og erfaring med bruk av læringsplattformen Blackboard ved NTNU
    138
  • Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon
    103
  • Læreres refleksjoner om læring og undervisning
    89

Følg oss

  • Twitter
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Tidsskrift for utdanning og praksis. ISSN 2535-7697. Ansvarlige redaktør: Marit Honerød Hoveid. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk